Kategorie

Conversations About Not Eating Meat


  • Kod: BOF001CD
  • Producent: Border of Silence
  • Kod producenta: 0610098163589
  • Wykonawca: Defibrillator & Peter Brötzmann
  • Nośnik: CD
  • Cena: 59,99 zł
  • Poleć produkt

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2016-06-18
kontynent: Europa
kraj: Niemcy
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikultiproject.blogspot.com; 2016-06, ocena: *****
"Czytałem niedawno wywiad z Peterem Brötzmannem, w którym wspominał on bodaj Sidneya Becheta, muzyka, który fascynował go poprzez swoją "fizyczność" w grze. U niego bowiem, jak mówi Brötzmann, "trąba brzmiała tak, że można było ją naprawdę usłyszeć". I ten aspekt twórczość jest obecny w grze Brötzmanna przez wszystkie lata kariery mistrza, po dziś dzień, a na tym albumie, wsparty poprzez równie mocną, i równie fizyczną, grę Defibrilatora daje naprawdę fascynujący efekt. Bo na albumie tym, w gąszczu dźwięków i brzmień, prawdziwej ich ściany, i brudu, naprawdę trudno rozróżnić, który dźwięk pochodzi z którego instrumentu, i który z muzyków za niego odpowiada.

Grający na elektronicznym puzonie Sebastian Smolyn i obsługujący elektronikę jego brat, Artur, na swoje artystycznej ścieżce wybrali kierunek muzyki improwizowanej. Ich osobiste doświadczenia złożyły się na matrycę dla takiej muzyki, która rządzi się swoimi własnymi prawami i używa wszystkich możliwych środków, by osiągnąć swój cel. Nie ma dla nich stylistyk awangardy, których by nie eksplorowali – ich twórczość jest zainspirowana przez free jazz, nu jazz, noise czy hardcore w wielu różnych postaciach.

Po kilku latach wspólnych poszukiwań, do ich dźwiękowych wypraw dołączył wyjątkowy perkusista jazzowy Oliver Steidle – tak powstało trio o nazwie Defibrillator, niezwykle energetyczna formacja, której brzmienie silnie zakotwiczone jest w estetykach grindcore i noise. Kolejnym krokiem w ich karierze stało się zaproszenie do współpracy muzyka, który od lat stanowił dla nich ważną inspirację – Petera Brötzmanna, jednego z najważniejszych przedstawicieli światowego free jazzu i muzyki improwizowanej. Młodość i energia w zestawieniu z wieloletnim doświadczeniem na gruncie eksperymentalnych dźwięków, ale i ciągłą potrzebą eksperymentowania na gruncie mocnych , bezkompromisowych brzmień Petera Brötzmanna - tak właśnie zestawiony został ten projekt.

I chociaż - jak zaznaczyłem na wstępie - ta płyta ma mocny, fizyczny charakter i zdecydowanie zaliczyć ją można do wagi ciężkiej, to jednak jest także niezwykle w swej fizyczności pociągająca. Plątanina i gęstość, noise i ściana hałasu o którą rozbija się tu nasza percepcja, to niezwykłe doznanie, o którym można by powiedzieć, że jest "jak dotknięcie wulkanu podczas erupcji". To muzyka, więc nas nie spopieli, ale na pewno będzie to doznanie, o którym zapomnieć się nie da. Koniecznie!"
autor: Marek Zając

All About Jazz; 0, ocena: * * * *
Imagine the fight posters we could create for the various musical boxing matches organized for saxophonist Peter Brötzmann. His profile picture would be facing a fellow competitor with all the relevant statistics—height, weight, reach, and age. The boxing poster image often comes to mind when he grapples with plugged-in artists and those dealing with electronics, as we have here.

His newest collaborations signal a bit of a shift from the now defunct Chicago Tentet, to spread his sound into various satellite outfits, duos with Heather Leigh, Jason Adasiewicz, or Peeter Uuskyla, trios with Steve Swell and Paal Nilssen- Love or John Edwards and Steve Noble, and also a renewed interest in solo performance.

With Defibrillator, the great man squares off against drummer Oliver Steidle (Peter Van Huffel's The Scrambling Ex), the e- trombone of Sebastian Smolyn and the electronics of Artur Smolyn. The poster would read Brötzmann, height: 5'9," weight: heavyweight, reach: all genres, age: eternal.

There is, of course, the obligatory noise here, and by noise I mean the convergence of heavy weights. The thunderous electronics of both Smolyns act as a wall of sound on the opener "Anthropozoophilia," which Brötzmann endeavors to blow down. Same for "Fuckir," which comes at the ears more like Keiji Haino's guitar than a trombone sound. Steidle's hardcore free drumming lays down a thick emollient layer of vibration. But he also applies a salve of brushes and ticks to a piece like "Uterine Prolapse," which opens with Brötzmann's plaintive call. The eerie soundscape that follows equates to a post-apocalypse soundtrack. For all the burn and tumble of "The Man With One Ball," there is a bluesy touch to "Cellulite Guru" with Sebastian Smolyn's e-trombone solo inviting Brotzmann to deliver a fire brand sermon on the album's knockout collaborative centerpiece.
by Mark Corroto

muzycy:
Sebastian Smolyn: e-trombone
Artur Smolyn: electronics
Oliver Steidle: drums
Peter Brötzmann: reeds

utwory:
1. Anthropozoophilia
2. Good Intentions
3. The Man With One Ball
4. Fuckir
5. Uterine Prolapse
6. Cellulite Guru

wydano: 2016-06
more info: www.borderofsilence.com
Jazz Now!
59,99 zł
SweetSweat
58,99 zł
Belle Epoque
59,99 zł
Paradise Walk
41,99 zł
Festen
59,99 zł
Summer Skyshift
59,99 zł
Spring
58,99 zł
Woodcuts
58,99 zł
Seven Lines
41,99 zł
Garden
59,99 zł
Talking Trash
59,99 zł
Left
39,99 zł
Switchback
41,99 zł

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: