Kategorie

Memories Of Days Gone By


  • Kod: STUCD11182
  • Producent: Stunt Records (DK)
  • Wykonawca: Kira
  • Nośnik: CD
  • Instrument lidera: vocals
  • Cena: 56,99 zł
  • Poleć produkt

Wokalistyka jazzowa
premiera polska:
2011-12-13,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Europa
kraj: Dania
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com
Co może wyjść z połączenia Billie Holiday, P.J.Harvey i Tricky'ego?
Jeśli nie wiecie koniecznie jej posłuchajcie.
Kira Skov, bo o niej mowa, ma szansę na światową karierę, fascynację artystyczną osobowością legendarnej Billie Holiday przełożyła na współczesny, z nutką retro-swingu język.
Zainteresowanie muzyką ujawniło się w wieku 10 lat, gdy w wieku 17 wyjeżdża w pierwszą podróż do Londynu, postanawia tam wrócić, co spełnia się błyskawicznie. Od tego czasu mieszka w Wielkiej Brytanii i USA. Jej kariera nabrała tempa, Z jednej strony własne projekty muzyczne jak Kira And The Kindred Spirits czy późniejszy Ghost Riders, z drugiej współpraca ze światowymi gwiazdami jak Tricky.
Do nagrania płyty doprowadził HEAD, stały współpracownik P.J.Harvey a sama Kira wielokrotnie towarzyszyła Tricky'emu, legendzie trip-hopu na koncertach.

Billie Holiday, obdarzona wspaniałym, głębokim i niezapomnianym głosem, stała się inspiracją dla bardzo wielu artystów. Niektórzy wprost mówili, że dzieje się tak, ponieważ Billie "wyśpiewała swoje życie".
Jej twórczym dorobkiem zafascynowana jest również duńska wokalistka - Kira Skov.
Opowiadała o historii tej fascynacji w jednym ze swoich wywiadów: "Słucham utworów Billie Holiday od nastoletnich lat. Gdy miałam lat trzynaście znalazłam na stoisku z płytami, w lokalnym supermarkecie jej płytę ze słynnym zdjęciem na okładce - jest to jej portretem z kwiatem wpiętym we włosy. Od tego czasu jej nagrania są jakby ścieżką dźwiękową dla mojego życia."
Na koncertach i płycie spotykamy cenionych współczesnym europejskich jazzmanów, Mads Hyhne na puzonie, Jakob Dinesen na saksofonie tenorowym, Heine Hansen na gitarze, Nicolai Munch-Hansen na kontrabasie i RJ Miller za perkusją.

(...) Kira Skov "Memories Of Days Gone By". Jak nic coś dla mnie. Zimna Dunka. Na dodatek z dedykacją dla Billie Holiday. Album nagrany w 2011 roku, a brzmi jak sprzed lat. Cudownie... Tyle jest muzyki, której nigdy nie usłyszymy. Jak dobrze, że istnieją przypadki.(...) marekniedzwiecki.pl, Marek Niedźwiecki

Kira z zespołem wystąpi w Polsce na czterech koncertach tej jesieni, 9 listopada w Krakowie, 10 Listopada w Poznaniu, 11 listopada w Studio Agnieszki Osieckiej w radiowej Trójce i 12 listopada w Teatrze Capitol w Warszawie.



Jazz Forum , ocena * * * * 1/2
Tym albumem duńska wokalistka ziściła swe marzenia z wczesnej młodości, gdy jako trzynastolatka ściskała w rękach wyciągniętą z pudła starą winylową płytę z podobizną Billie Holiday z białym kwiatem we włosach. Występując aktualnie na scenie w białej sukience z białą ozdobą we włosach, a przede wszystkim formą wokalnych wypowiedzi, Kira przenosi nasze myśli w pierwszą połowę ubiegłego wieku, gdy w zadymionym klubie nostalgiczny głos Holiday był jak promyk słońca przebijający się przez chmury.

Holiday stworzyła pewien absolut, który można albo naśladować, co jest z góry skazane na porażkę, lub potraktować jako inspirację w kształtowaniu własnego stylu, wyśpiewaniu własnych interpretacji. Kira wybrała tę drugą drogę. Posiada świetnie opanowany warsztat wokalny, głos mocny, wibrujący, swingujący, wprawdzie momentami lekko egzaltowany, ale o subtelnej intonacji i cechuje ją wysoki poziom wrażliwości. Jest to tym bardziej intrygujące, że jest właściwie nowicjuszem w tej konwencji, bo niniejszy krążek jest drugim tytułem jazzowym w dyskografii Kiry. Wcześniej wokalistka była silnie związana z energetyczną sceną rockową, a styl w którym śpiewała określiła pikantnie jako „soul punk”.

W tuzinie przedstawionych na tym kompakcie piosenek, trzy stanowią kompozycje lub współkompozycje Kiry, resz¬ta pochodzi z dobrze znanego repertuaru Holiday. Kira interpretuje cały klasyczny materiał po swojemu, rozkładając akcenty inaczej niż w oryginałach, pielęgnując natomiast tę charakterystyczną atmosferę melancholii z nutką rozterki w głosie. Wypowiada się wprawdzie się z pewną manierą wokalną, którą jednak łatwo polubić. Momentami przypomina to, choć nie dosłownie, wokalizy Melody Gardot, momentami Madeleine Peyroux, które też przecież są pod wpływem Holiday. Kompozycje własne Kiry doskonale korespondują z resztą, choć brzmią one bardziej współcześnie.

Nastrojową atmosferę komplementuje w pięknym stylu zespół, dla którego pastelowe aranżacje napisał Dinesen. Ożywienie następuje właściwie tylko w All of Me, które z natury rzeczy wykonywane bywa w szybkim tempie.
Podobno Kira lepiej czuje się na scenie niż w studiu, co będzie można potwierdzić osobiście w trakcie zapowiadanych koncertów. Kto nie dotrze, będzie musiał zadowolić się tą, wywołującą wzruszenie, płytą.
autor: Cezary Gumiński


Editor's info:
Billie Holiday's wonderful voice and unforgettable presence on recordings and flm have made a deep impression on many of us. She was the greatest, and she still is the greatest. Few artists have lef an equivalent mark on the world of jazz, and there is hardly a female vocalist in jazz, soul or rock, who can truthfully decline being infuenced by her mastery of interpre-tation. It seems a banal truth to state that Billie "sang her life" - that her troubled existence is refected in her singing. However, that's the way it is.
Vocalist Kira Skov also fell under Billie's spell:
"I've been listening to Billie Holiday since my early teens. When I was around thirteen, I found a record in my local shopping center with that beautiful and magical portrait of Billie with the famous fower in her hair.
She has been the soundtrack to long periods of my life ever since."Ofen, when we hear new versions of songs that Billie Holiday sang, we inadvertently compare them with the original recordings. We can't help ourselves. However, it quickly becomes apparent that Kira makes no attempt to sound like Billie Holiday. Kira sounds like Kira, and her personal and original interpretations bring these tunes from the 1930's and 1940's into the present. Tese songs have followed her, been important to her. Kira sings them with feeling, atmosphere and a rare emotional depth.
"What I'm really aiming at with my interpretations, is to bring Billie's spirit to life for a spell. My departing point is the enormous respect and love that I feel for her versions of some of the greatest classic standards. Nikolai and I have written a few songs that we feel comliment Billie's material. I think of these songs as a loving tribute to the great Lady Day."
Tenor saxophonist Jakob Dinesen wrote the arrangements to most of the tunes, which have already been performed several times in front of an audience, most recently at a sold-out concert in the Tivoli Gardens during this year's Copenhagen Jazz Festival.
HEAD, P.J.Harvey's regular collaborator, was called in from Britain to record the session at STC Studio in Copenhagen. HEAD was also involved in Kira's previous release. Te other musicians are Mads Hyhne (trombone), Heine Hansen (piano), Nicolai Munch-Hansen (bass) and R.J. Miller (drums).
35-year old Kira Skov's interest in music ignited at the age of ten, and at 17, she lef on her frst trip to London. Since then she has lived in Britain and USA for long stretches. She has toured in Denmark and abroad with Kira And Te Kindred Spirits and the British trip-hop star Tricky. Kira and the Kindred Spirits released three albums, and Kira's latest band, Ghost Riders, released "Te Rail Train, Te Meadow, Te Freeway And Te Shadow" in 2008 and "Look Up Ahead" in 2010.
Few can project a rock tune like Kira, but she felt a need to develop other facets of her musical personality. A new and very special sensibility must, as one reviewer ventured, "lead her artistically to new places". With this release, it has led her straight into the arms of Billie Holiday.

muzycy:
Kira Skov: voice
Mads Hyhne: trombone
Jakob Dinesen: tenor sax
Heine Hansen: gitar
Nicolai Munch-Hansen: double bass
RJ Miller: drums

utwory:
1. I'll Be Seeing You
2. Good Morning Heartache
3. Am I Mad?
4. Four Women
5. Gloomy Sunday
6. You Let Me Down
7. God Bless Te Child
8. Flower Of Te Evening
9. My Man
10. Te Man I Love
11. All Of Me
12. Don't Explain

total time - 53:52
wydano: 2011-11
more info: www.sundance.dk
more info2: www.myspace.com/kiraonline
Recenzje użytkowników Dodano
star star star star star fanski
Skąd się wzięła ta kobieta? Z opisu wynika, że koneksje ma niezłe, ale ileż niezłych sidemanów ginie w zderzeniu czołowym z pospiesznym o nazwie "solowa kariera"!. Kira nie dość, że nie zginęła, to drzwi do solowej kariery otworzyła bardzo szeroko. Nowatorskie a zarazem jakieś retro odczytanie spuścizny Billie Holiday chwyta za gardło i nie chce puścić, niebagatelna w tym zasługa akompaniujących muzyków, zaskakujący skład instrumentalny eksponujący dęciaki, do których Billie Holiday miała słabość. Z niecierpliwością czekam na jej koncerty w Polsce, jeśli koncertowo się powiedzie mamy szczerozłoty talent w kobiecej wokalistyce!
04-02-2016
Etta
56,99 zł
Presents Passed
56,99 zł
New Moon Daughter
35,99 zł
Supernatural Love
56,99 zł
Cafe Blue
59,90 zł
Nocturne
55,99 zł
Divers
75,99 zł
Modern Cool
59,90 zł
She Was a Boy
55,99 zł
Lady in Satin
36,99 zł
Chronicles
56,99 zł
The Cabin Project
56,99 zł

nowości Multikulti Project:

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: