Kategorie

Cantabile in G-minor


  • Kod: MPJ004
  • Producent: Multikulti Project (PL)
  • Wykonawca: Leszek Kułakowski Quartet feat. Eddie Henderson
  • Nośnik: CD
  • Instrument lidera: piano
  • Cena: 37,99 zł
  • Poleć produkt

Player


Modern Jazz
premiera polska:
2011-08-11,
Wydawnicto Audiofilskie

seria wydawnicza: Jazz Series
kontynent: Europa
kraj: Polska
opakowanie: kartonowe etui
opis:

multikulti.com:
Premierowy projekt 'Cantabile in G-minor' Leszka Kułakowskiego, jednego z najważniejszych polskich muzyków jazzowych, to bardzo osobista, wyrafinowana, pełna szerokich planów dźwiękowych i długo wybrzmiewających dźwięków forma doskonała. Kułakowski, od lat wykonujący swoje własne kompozycje i tym razem prezentuje się jako wyśmienity, piszący swoim własnym charakterem pisma kompozytor. Naczelną ideą kompozycji jest kontrast, szukanie nowych barw pomiędzy instrumentami melodycznymi: fortepianem i trąbką. W tej 'melodycznej dyskusji' uczestniczą również kontrabas i perkusja.

Spotkanie artystycznych osobowości Eddie'go Hendersona (jednego z najwybitniejszych trębaczy współczesnego jazzu, kontunującego davisowski liryzm i brzmienie) z 'wizjonerem jazzu' Leszkiem Kułakowskim (artystą odważnym i bezkompromisowym) doprowadziło do ekscytujących zdarzeń muzycznych.

Eddie Henderson wychowany w miłości do jazzu (matka tancerka z Cotton Club, ojciec wokalista jazzowy), pierwsze lekcje gry na trąbce pobierał u samego Luis'a Armstrong'a. W tajniki wiedzy muzycznej wprowadzali Eddie'go Duke Ellington, Count Basie, Billie Holiday. Grał na stałe z Herbim Hancockiem, a ponadto współpracował między innymi z takimi sławami, jak Art Blakey, Dexter Gordon, Roy Haynes, Jackie McLean, Joe Henderson, Elvin Jones, Johnny Griffin, Slide Hampton, Benny Golson, Max Roach and McCoy Tyner.

Leszek Kułakowski - artysta o ogromnej wyobraźni muzycznej, kreatywnie eksperymentował ze swoją muzyką, także inspirując się Chopinem, folklorem kaszubskim, Trzecim Nurtem, projektami komedowskimi z yassowcami i aranżacjami Komedy na orkiestrę symfoniczną dla Tomasza Stańki. Laureat płyty roku 'Eurofonia' w ankiecie Jazz Forum w 2000r.

Obsadę zespołu uzupełniają znakomity Jacek Pelc na perkusji i 'młody lew jazzowy' Piotr Kułakowski na kontrabasie.

Newsweek; 02 września 2011, ocena: * * * * ½
Polskie trio Leszka Kułakowskiego zaprosiło do swojego zespołu na czwartego wybitnego trębacza Eddiego Hendersona (grał m.in. z McCoyem Tynerem).

Słupski pianista proponuje wyprawę w świat jazzu czystego, a jednocześnie takiego, od którego mniej wprawne uszy nie spłyną krwią. W 10 własnych tematach Kułakowski z drużyną czaruje poezją, trzymając się dzielnie z dala od banału. Gdy zaś trzeba („Widziałem raz Marynę”), dodaje sporo fajnego chuligaństwa.
autor: Filip Łobodziński

Downtown Music Gallery
The MultiKulti label continues to document an ever-evolving scene in Poland and this disc features three new names for us. Trumpeter Eddie Henderson has been a longtime part of the New York jazz scene since his days with Herbie Hancock's Mwandishi band some forty years ago. This is a pretty straight ahead date with some swell songs and lovely piano from Mr. Kulakowski, as well as charming solos from Mr. Henderson. Most of this is pretty laid back and often sublime.
by Bruce Lee Gallanter

polish-jazz.blogspot.com
Right now in Hollywood all kinds of pre-quels are trendy and this CD is kind of such project not from one but even from two perspectives. First, although released by Multikulti label in 2011 it was actually recorded in 2006. It therefore evidences an earlier stage in Kułakowski artistic development before magnificent "Code Numbers" (2010), the album where he ventured on very subtle and personal dialogue with modern avantjazz aesthetics. This CD however is wholesome mainstream effort with all spatiality and demureness of late ECM style augmented by bop notes from time to time coming from Eddie Henderson's trumpet.

And this is that second perspective as brought into recording by powerful Henderson presence who took lessons from legendary Louis Armstrong and had personal relationship with such luminaries of bop era trumpet as Miles Davis or Lee Morgan. Henderson saturates this recording with deep and wide legacy of Blue Note golden years which sounds surprisingly fresh though more than 50 years has passed since its peak!

In the end this album, like best Hollywood pre-quel movies, though definitely predictable and nothing-new, still is executed with such mastery, maturity and musicality that few mainstream recordings of this year 2011 could withstand comparison with it! The high level of muscianship it owes not only to above mentioned Eddie Henderson's trumpet or Leszek Kułakowski's piano but also to extremely timely and sensitive pulse as supplied by Piotr Kułakowski's double-bass and Jacek Pelc drums.

Speaking shortly, this one swings like hell and if you love mainstream jazz you should not let this CD pass unlistened to.

Check concert version of tune titled "Taniec świetej krowy" (Dance of holy cow"). Great music!
by Maciej Nowotny


Editor's Info:
"Cantabile in G-Minor", the premiere project of Leszek Kułakowski, one of the most significant Polish jazz musicians, is a very personal and sophisticated album, full of bold music notions and long-lasting sounds - an embodiment of perfection. Kułakowski has been performing his own compositions for years, and he is known for his very unique and exquisite style. The main idea of this album is the contrast, the search for untried connections mainly between the piano and the trumpet, with the contrabass and the percussion joining the melodic discourse at times.
The meeting of two artistic individuals, Eddy Henderson (an outstanding contemporary jazz trumpeter who carries on the Davies's lyricism and sound) with Leszek Kułakowski (the jazz visionary and a bold, uncompromising artist) led to a series of exciting music events.
Eddie Henderson was brought up in the love of jazz (his mother was a Cotton Club dancer and his father was a jazz singer) and he started learning the trumpet under the tutored eye of Louis Armstrong himself. Music trade secrets were introduced to him by Eddie Duke Ellington, Count Basie and Billie Holiday. He worked together with Herbie Hancock and he also played with a number of extremely significant artists, such as: Art Blakey, Dexter Gordon, Roy Haynes, Jackie McLean, Joe Henderson, Elvin Jones, Johnny Griffin, Slide Hampton, Benny Golson, Max Roach and McCoy Tyner.
Leszek Kułakowski, an artist of amazing music imagination, carried out many creative experiments with his music, drawing inspirations from Chopin, Kashubian folklore, Third stream, Komeda's yass projects and his arrangements for the symphony orchestra and Tomasz Stańko. Kułakowski is also the winner of Eurofonia's album of the year (Jazz Forum poll, 2000)
On this album you can also hear superb Jacek Pelc on percussion and a 'young jazz lion' Piotr Kułakowski on double bass.


Herausgeber's Info
Das neue Projekt von Leszek Kułakowski, einen der bedeutendsten polnischen Jazzmusiker, stellt eine sehr persönliche, raffinierte und vollendete Form dar, voll mit breiten Klanglandschaften und lange ausklingenden Tönen. Kułakowski, der seit Jahren eigene Kompositionen spielt, zeigt sich auch diesmal als herausragender Komponist. Die leitende Idee ist der Kontrast, die Suche nach neuen Farben von Klavier und Trompete. An diesem melodischen Dialog nehmen auch Kontrabass und Schlagzeug teil.
Das Zusammentreffen von zwei großen Persönlichkeiten, Eddie Henderson (einer der prominentesten Trompeter des modernen Jazz, der den lyrischen Klang von Miles Davis fortsetzt ) und dem Visionär Leszek Kułakowski (ein mutiger und kompromissloser Musiker), führte zur äußerst spannenden künstlerischen Ereignissen.
Eddie Henderson wuchs in einer Familie auf, die mit Jazz fasziniert war (die Mutter war eine Cotton Club Tänzerin, der Vater ein Jazzsänger). Die ersten Trompete-Lehrstunden gab ihm Louis Armstrong. Die Geheimnisse der Musikwelt entdeckte er mit Hilfe von Duke Ellington, Count Basie und Billie Holiday. Eddie spielte regelmäßig mit Herbie Hancock, arbeitete aber auch zusammen mit echten Jazzgrößen: Art Blakey, Dexter Gordon, Roy Haynes, Jackie McLean, Joe Henderson, Elvin Jones, Johnny Griffin, Slide Hampton, Benny Golson, Max Roach oder McCoy Tyner.
Leszek Kułakowski ist ein Musiker von der enormen Vorstellungskraft. Er experimentierte kreativ mit eigenen Kompositionen, mit der Musik von Chopin, mit Kaschuben Volksmusik und Kompositionen von Krzysztof Komeda, die er auch für Tomasz Stańko und Symphonieorchester arrangiert wurden. Sein Album 'Eurofonia' wurde im Jahre 2000 in der Zeitschrift Jazz Forum als Album des Jahres ausgezeichnet.
Die Gruppe ergänzen zwei weitere Musiker: der hervorragende Schlagzeuger Jacek Pelc und der junge Piotr Kułakowski (Kontrabasse).


Marek Dusza, recenzent pisma AUDIO tak pisał o poprzedniej płycie Kułakowskiego 'Code Numbers'
(...) Gdyby odtworzyć miłośnikowi wytwórni ECM Records wybrane kilka minut tego albumu, z całą pewnością stwierdziłby, że ta muzyka wyszła spod ręki Manfreda Eichera. - Chcę, by słuchacz choć na chwilę zadumał się w mojej Muzyce - pisze Leszek Kułakowski na okładce płyty 'Code Numbers'. I proponuje muzyczną numerologię, cyfrowe kody, które układają się w miarowy rytm, powtarzane niczym oscylator ciągi akordów, np. '52442'. Przypomina mi to nieco muzykę Erica Satie. (...)

Z kolei Maciej Nowotny dla Impropozycji pisał (...) Jest w tym jakieś szaleństwo bez wątpienia, ale jednocześnie wzlot ducha na niespotykaną skalę i taka też jest muzyka Leszka Kułakowskiego, nie tylko na tej płycie. W kraju pełnym wybitnych pianistów jazzowych (bo gdzie indziej w jednym pokoleniu współistnieją talenty tej miary co Leszek Możdżer, Marcin Wasilewski, Paweł Kaczmarczyk, Piotr Wyleżoł i wielu innych), Leszek Kułakowski zajmuje pozycję kogoś w rodzaju polskiego Theloniusa Monka, Cecila Taylora albo Cedara Waltona, przy czym nie mówię tu o pokrewieństwie brzemienia, lecz o osobowości i twórczym temperamencie. Outsider z natury, ale może i z upodobania, podąża ścieżką rzadziej uczęszczaną, traktem porośniętym burzanem i chwastem. (...)

muzycy:
Leszek Kułakowski: piano
Eddie Henderson: trumpet, flugelhorn
Jacek Pelc: drums
Piotr Kułakowski: double bass

utwory:
1. Cantabile in G-minor 7:09
2. Tango Melango 6:41
3. Natrętna, powracająca myśl 7:08
4. Poranne figle 6: 45
5. Spring 5:25
6. Taniec świętej krowy 7:09
7. O,k... jaka piękna muzyka 6:39
8. Cap Ca Rap 6:12
9. Widziałem raz Marynę 5:34
10. Romantic moment 2: 02

All compositions by Leszek Kułakowski.

total time - 61:06
wydano: 2011-08-08
nagrano:
Recorded November 14 & 15, 2006 in Studio S1 Radio Gdańsk.
Recorded, mixed & mastered by Jacek Puchalski.

Art works & design by Adam Nowaczyk.

more info: www.multikulti.com
more info2: www.myspace.com/eddiehendersonjazz target='_blank' >www.leszekkulakowski.com
www.myspace.com/eddiehendersonjazz
Fellinijazz
63,50 zł
Night in Calisia
33,99 zł
Doorways
54,99 zł
Unicity
54,99 zł
America
33,99 zł
As Never Before
54,99 zł
BlackBird
37,99 zł
Gunde Now!
56,99 zł
Eurofonia
39,99 zł
Jazz Energy
37,99 zł
Coherence
37,99 zł
Katharsis
39,99 zł
Detour Ahead
37,99 zł
Looking Ahead
39,99 zł
Tage
37,99 zł
Szpilman
41,99 zł

nowości Multikulti Project:

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: