Kategorie

Nuevos Mundos. De las Músicas Indígenas al Códice Trujillo


  • Kod: NL3013
  • Producent: Lindoro
  • Wykonawca: Música Prima
  • Nośnik: CD
  • Instrument lidera: vocals
  • Cena: 59,99 zł
  • Poleć produkt

Player


Muzyka Barokowa
premiera polska:
2016-10-27,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Ameryka Południowa
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com:
Muzyka na tej płycie pochodzi z tzw. Kodeksu Trujillo z Peru. Ten zbiór jest przykładem formalnej różnorodności i bogactwa materiałów muzycznych wykonywanych na Półwyspie Iberyjskim oraz w Ameryce Łacińskiej od czasów prekolumbijskich do końca osiemnastego stulecia. Kodeks ten, znany też jako The Codex Martínez Companón, powstał w latach (c.1782–1785), na zamówienie i przy współudziale ówczesnego biskupa Trujillo Baltasara Jaime Martíneza Companóna. Łącznie zebranych jest w nim 1411 akwarel oraz 20 kompozycji, co miało dokumentować ówczesne życie i kulturę diecezji Trujillo. Kompozycje w kodeksie były prawdopodobnie spisane przez Pedro José Solis, kapelmistrza katedry w Trujillo w latach 1781-1823, ale powstawały w przeciągu minionych stuleci.

Muzyka zebrane w kodeksie wykracza daleko poza swój czas. Francisco Orozco i członkowie Música Prima przygotowali program z szerokiej gamy źródeł sięgając do dzieł spisanych jak i tej tradycji przekazywanej ustnie i po dziś dzień istniejącej, kultywowanej w Peru. Sięgali do tzw. żywej pamięci, podróżując do Ameryki Południowej i studiując tamtejszą kulturę ludową dzięki czemu możemy teraz zanurzyć w efemerycznej sztuce muzycznej Ameryki Łacińskiej sprzed minimum dwustu lat.

I podkreśla wszytkie te odwołania cudowna, korzenna interpretacja. I chociaż można tu znależć ślasdy uwspółcześnień to jednak mają one zupełnie odmienny charakter niż robi to np. L'Arpeggiata gdy sięga po podobny repertuar. Tam mamy bowiem spojrzenie na muzykę sprzed lat oczami Europejczyka dwudziestego pierwszego wieku (wszyscy jesteśmy bowiem dziećmi swoich czasów); tutaj - muzycy szukają klucza do interpretacji w muzyce ludowej (współczesnej, innej nie znają). I ta różnica widoczna jest we wszystkim, w każdym dźwięku i frazie. W naszym odczuciu - z korzyścią wielką dla muzyki!


Editor's info:
The music on this recording is taken from the so-called Trujillo Codex in Peru. This Codex is an example of formal variety and a wealth of musical materials performed on the Iberian Peninsula and in the Americas from the pre-Columbian period up to well into the 18th century, and goes beyond the normal European musical conventions of the time. Francisco Orozco and the members of Música Prima have put together a program from a wide range of sources from the audio-aural tradition, the living memory, that is to say, the place where we adequately take notice of an ephemeral art, a temporary nature, like art music or folk music.

muzycy:
Música Prima
Francisco Orozco: Canto, intrumentos de cuerda pulsada y dirección
José Manuel Vaquero: Organetto y zanfoña
Vicente Parrilla: Flautas de pico
Johanna Rose: Violas
Álvaro Garrido: Percusiones

Colaboradores
Rami Alqhai: Viola
Quito Gato: Cuerda pulsada
Raul Orellana: Violín barroco
Fernando Paz: Flautas de pico

utwory:
Raíces
1. Jalecuma 3:25

América mestiza
2. De Nepa Tepatzin 2:24
3. In Ilhuicac 3.04

Influencias Europeas
4. Ay linda Amiga – 3:45
5. Convidando esta La Noche – 3:26
6. De una Virgen Hermosa – 2:42
7. Hoy nace una Clara Estrella – 5:21

Códice Trujillo
8. Baile de Danzantes con Pífano y Tamboril. Contradanza – 1:57
9. Tonada El Diamante – 3:23
10. Tonada El Huicho de Chachapoyas – 2:32
11. Tonada El Palomo del Pueblo – 2:54
12. Tonada El Tupamaro – 3:05
13. Tonada El Congo – 2:54

Final
14. Contradanza La Libertadora – 1:42
15. Chacona – 2:46
16. Jalecuma II – 2:32
17. Epílogo – 1:54

wydano: 2014-05-09
more info: www.lindoro.es
more info2: www.musicaprimantigua.com

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: