Kategorie

Tfaruk Love Communication


  • Kod: MPJ003
  • Producent: Multikulti Project (PL)
  • Wykonawca: Tfaruk Love Communication & Tymon Tymański, Wojtek Mazolewski
  • Nośnik: CD
  • Cena: 37,99 zł
  • Poleć produkt


Jass/Beyond Jazz/Nu-Jazz/Lounge
premiera polska:
2011-05-30
seria wydawnicza: Jazz Series
kontynent: Europa
kraj: Polska
opakowanie: kartonowe etui
opis:

Info wydawcy:
Tfaruk Love Communication powstał w 2007roku w Poznaniu z inicjatywy Tomasza Ballaun - muzyka związanego wczesniej ze sceną yassową, założyciela Multiwitaminy i członka legendarnego Szelestu Spadających Papierków. W skład zespołu wchodzą ludzie wywodzący się z różnych środowisk i tradycji muzycznych - jazzu, muzyki elektronicznej, punk rocka, muzyki poważnej. Współtworzyli lub współtworzą obecnie takie zespoły jak Snowman, Enterout, The Tziguns, Wolna Sobota.

Zespół penetruje rejony szeroko pojętej muzyki improwizowanej, gdzie punktem wyjścia jest nowoczesny, transowy jazz wspomagany elektroniką i dźwiękami etnicznymi. Stylistyka podyktowana jest jego niecodziennym instrumentarium, gdzie instrumenty akustyczne współgrają z elektroniką i urządzeniami mechanicznymi. Nakładem wytwórni Multikulti Project Tfaruk wydał płytę z gościnnym udziałem Tymona Tymańskiego, Wojtka Mazolewskiego oraz Kuby Jankowiaka.

Aktivist; 2011-05, ocena: * * * *
Zagraniczni artyści podczas odwiedzin nad Wisłą często pytają o młode zespoły jazzowe i funkowe. Bez względu na swój dźwiękowy background z polskimi tradycjami muzycznymi zwykle są zaznajomieni lepiej niż przytłaczająca większość miejscowych.
Przerzucając się tytułami utworów Komedy, Miliana czy Novi Singers, nie mogą uwierzyć, że tak niewielu spadkobierców dorobili się owi giganci. Dziś do niezbyt licznego grona intrygujących instrumentalistów mogę z czystym sumieniem dorzucić nazwę pewnego poznańskiego zespołu. Wymawiając Tfaruk Love Communication (sic!), będę miał nadzieję, że goście nie zapytają o znaczenie pierwszego słowa. O to, czy spodoba im się akustyczno-elektroniczne brzmienie wielkopolskiego kolektywu, nie muszę się martwić. Pełne jazzowego wolnomyślicielstwa, funkowego groove'u i rockowej zadziorności kompozycje Ballauna, Fetlera, Mełecha, Tarnawskiego i Karpińskiego docenili już - obecni na płycie - Tymon Tymański i Wojciech Mazolewski. W transowej atmosferze, opowiadanych dźwiękiem historiach i pięknych tonach klarnetu basowego upodobanie znajdą też pewnie szukający nowinek dźwiękowi turyści. Na szczęście nie zrozumieją oni kabaretowej 'śmieszności' tytułów.

autor: Filip Kalinowski


jazzalchemist.blogspot.com, Sunday, July 24, 2011
Polish listener will smile just from seeing the name of this band ('Tfaruk' being as incorrect as possible way of spelling 'cottage cheese') and I guess this form of anarchic absurd humour (that shows up also in the titles) is easily associated with the yass scene - polish jazz revolution movement of the 90's. Both Tomasz Ballaun, the founder of the band, and one of the guests - Tymon Tymanski are strongly connected with yass movement indeed (Tymon being in fact its spiritus movens). Still there's a lot of fun for non-polish listeners here too.

The band kicks right into an old-school groove and tight horn arrangements with the first track, with a Latin-funk twist to it. The hard hit rock groove catches on with the 'Mistrz kierownicy ucieka' (Polish title for the cult car-chase movie 'Smokey and the Bandit') and there's more fun rhythm chasing coming with 'Miłość zwycięża kiełbasę' ('Love Wins Over Sausages'). The catchy and driving grooves pair nicely with the tight horn riffs and make a nice platform for some nasty soloing by the horn players (fat saxophone sound, crisp trumpet, round and sensual bass clarinet).

The latter half of the album explores less retro, more nu-jazz territory, with more electronic effects, some loops and samples, fast drum'n'bass drum breaks (as in 'Dla Taty') working more on the idea of creating improvised music with a steady and trance rhythmic base ('Lhasa 2008' is more or less in the same vein). Much less satisfying in my ears but it's no surprise really - I love funk but don't appreciate nearly enough the electronica-club scene to get a kick out of this kind of jazz (although the tracks have their moments - like a nicely done horns arrangement in the 'Lhasa 2008').

The band gets back on the acoustic and groovy track with the last track of the cd 'Gdynia' that starts with the gentle bass clarinet intro, follows into a klezmer tune with a slow beat (baritone sax gives the riff a great kick) and delivers the most adventurous and opened solos of the album, and ends with the short and frenzy car chase (police siren in there).

I have my mind split in half about this cd really - the more acoustic playing is fun and have the right punch, to it, the electronica is more pensieve and somehow less exciting. Still this is a nice listening, great for the summer, very accessible, quite energetic, keeps your feet tapping. Would be great for an action movie soundtrack.
by Bartek Adamczak


muzycy:
Tfaruk:
Tomasz Ballaun: percussions, live electronics
Michał Fetler: saxophones
Piotr Mełech: bass clarinet
Krzysztof Kaliski: bass guitar
Daniel Karpiński: drums

guests:
Kuba Jankowiak: trumpet
Franiu Frank: Fender Rhodes, percussions
Wojtek Mazolewski: bass guitar (only on track 4)
Tymon Tymański: bass guitar (only on track 6)

utwory:
1. Tinky Winky jest pedałem 4:13
2. Mistrz kierownicy ucieka 3:29
3. Zenith 7:26
4. Miłość zwycięża kiełbasę 5:06*
5. 7 lat w Tybecie 5:56
6. Dla taty 6:24**
7. Lhasa 2008 9:08
8. Gdynia 8:47

total time - 50:31
wydano: 2011-05-30
nagrano:
Recorded, mixed & mastered by Bartłomiej 'Franiu' Frank (Albert Hofmann Studio), 2010.

Photos by Dr. Eutanator (www.ulotne.eu)
Design by Tomasz Ballaun.


more info: www.multikulti.com
more info2: www.tfaruk.art.pl

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: